Press Pack Biznes w Niemczech

  • Drukuj

Cel projektu

 

Celem projektu Biznes w Niemczech jest wymiana wiedzy, nawiązanie kontaktów i zdobycie know how przez polskich przedsiębiorców w niemieckich warunkach. 5 najlepszych autorów pomysłów oraz 5 dziennikarzy skorzysta z trzydniowej wizty studyjnej we wrześniu 2014r. do Bawarii, zwanej Doliną Krzemową Europy. W wyniku projektu polskie, młode, innowacyjne przedsięwzięcia będą miały szansę nawiązać kontakty z niemieckimi przedsiębiorcami
i instytucjami, w wyniku których ich rozwiązania będą mogły zostać wdrożone na niemiecki rynek. Polskie innowacyjne projekty będą miały szansę na zagraniczną ekspansję. W wyniku projektu uczestnicy będą mieli możliwość zapoznania się z działalnością w strefie euro oraz poznają mechanizmy rynkowe zarówno w Polsce jak i w Niemczech.

Celem projektu jest także zgromadzenie wokół projektu w ramach kapituły konkursu ekspertów mających wiedzę i doświadczenie w zakresie kreowania pomysłów biznesowych
i transferu ich na międzyanrodowe rynki.

Jednocześnie dzięki profesjonalnej realizacji projektu przyczynimy się do zmiany wizerunku Polski w Niemczech. Młodzi, innowacyjni i przedsiębiorczy Polacy mogą być doskonałymi partnerami biznesowymi dla niemieckiej gospodarki.

Pole tekstowe:

Konkurs i nagrody

 

Projekt Biznes w Niemczech składa się z 3 etapów:

Konkurs: kwiecień/maj

Obrady jury: czerwiec

Wizyta studyjna: wrzesień

 

W konkursie może wziąć udział każda pełnoletnia osoba, która ma ciekawy, innowacyjny pomysł na biznes lub jest on w fazie wdrożenia. Warunkiem koniecznym jest możliwość wprowadzenia produktu lub usługi na rynek niemiecki. Aby wziąć udział w konkursie należy nagrać swoje wystąpienie o produkcie lub usłudze, którą autor chce wprowadzić na rynek. Z filmiku powinno wynikać jakie potrzeby zaspakaja produkt lub usługa, w czym jest innowacyjny i czym wyróżnia się na tle konkurencji. I najważniejsze, dlaczego to właśnie autor tego pomysłu powininen pojechać z nami na wizytę studyjną do Monachium. Aby wziąć udział w konkursie nie trzeba znać języka niemieckiego, wystarczy mieć dobry pomysł na biznes i ciekawie o nim opowiedzieć.

 

W czerwcu jury konkursu wyłoni autorów 5 najlepszych pomysłów, których zaprosimy na wyjazd studyjny do Monachium.

 

Nagrodą główną jest zaproszenie do udziału w trzydniowej wizycie studyjnej w Monachium. Pokrywamy koszty transportu, noclegów, tłumacza oraz organizujemy interesujące biznesowe spotkania z praktykami na terenie Bawarii.

 

Wyjazd zostanie poprzedzony przygotowaniem laureatów w Business Link – największym akceleratorze biznesu w Europie. Eksperci z Business Link będą przez 3 miesiące wspierać laureatów w trzech obszarach: Firma, Wiedza oraz Społeczność. Rynkowa wartość pakietu nagród to 10.000 zł.

 

Tło gospodarcze

 

Pole tekstowe:  Stosunki gospodarcze między Bawarią a Polską rozwijały się w ostatnich latach bardzo dynamicznie. Obroty handlowe między oboma krajami wyniosły w roku 2012 8,6 mld euro,
z czego  polski import z Bawarii wyniósł 4,24 mld, a polski eksport do Bawarii 4,37 mld. Wśród krajów Unii Europejskiej Polska zajmuje 9 miejsce jeśli chodzi o obroty handlowe Bawarii
z zagranicą.
Handel między Polską a Bawarią opiera się przede wszystkim na sektorze samochodowym, budowie maszyn i elektrotechnice.

Polacy w Bawarii stanowią piątą co do liczebności grupę obcokrajowców. Oficjalnie
w Monachium jest 19 tys. Polaków. W Bawarii w 2004r. założyli 35.623 frim na 44.877 firm założonych przez wszystkich obcokrajowócw w Bawarii.Bez wątpienia Polacy są najbardziej przedsiębiorczą grupą etniczną w Bawarii.Niemcy w tym samym czasie założyli na terenie Bawarii 113.967. Co więcej Polacy w Bawarii są cztery razy bardziej przedsiębiorczy niż Niemcy, ponieważ na 10.000 osób czynnych zawodowo, 217 firm zakładanych jest przez Niemców, a 789 przez Polaków.

 

Dlaczego Bawaria

 

Bawaria to największy i najbogatszy kraj związkowy Republiki Federalnej Niemiec. Jej powierzchnia to 70.549 km2, a liczba ludności 12,44 mln. Stolicą i największym miastem Bawarii jest Monachium (1,4 mln. mieszkańców). Dalsze duże miasta posiadające ponad 100 tys. mieszkańców to Norymberga, Augsburg, Würzburg, Regensburg, Ingolstadt, Fürth
i Erlangen.

Na rozwój gospodarki Bawarii istotny wpływ mają klastry gospodarcze, czyli grupy współdziałających ze sobą przedsiębiorstw, uniwersytetów i jednostek badawczo-rozwojowych. Ofensywa klastrów jest elementem strategii modernizacji gospodarki Bawarii
i ma na celu lepsze wykorzystanie potencjału innowacyjno-produkcyjnego. Klastry obejmują ważne branże gospodarcze Bawarii. Można je podzielić na trzy grupy.Pierwsze toklastry High-Tech obejmujące takie dziedziny jak: lotnictwo i astronautyka, biotechnologia, nawigacja satelitarna, technika informacyjna i komunikacyjna, technologia ochrony środowiska, technika medyczna . Druga grupa to klastry produkcyjne, do której  zalicza się przemysł samochodowy, chemiczny, sensoryka, energoelektronika, przemysł spożywczy, drzewny, usługi finansowe, media, technika energetyczna, technika kolejowa, logistyka  trzeci klaster stanowią technologie wielobranżowe. W ich składa zalicza się: nanotechnologię, mechatronikę, robotykę, efektywne systemy produkcyjne. Klimat wokół przedsiębiorczości i nowych technologii sprzyja innowacyjności i zachęca do brania spraw w swoje ręce. W Bawarii istnieje wiele mechanizmów wspierających przedsiębiorczość, dostęp do technologii i grantów na badania.

Organizatorzy i Partnerzy

 

Organizatorem projeku jest Agencja JUSTA PR www.justapr.pl

 

Partnerzy projektu:

Fundacja Współpracy Polsko – Niemieckiejhttp://fwpn.org.pl

Fundacja Małych i Średnich Przedsiębiorstwhttp://www.fund.org.pl

Business Linkhttp://bl.przedsiebiorca.pl

Stołeczne Forum Przedsiębiorczościhttps://www.facebook.com/projekt.sfop

Fundacja Teraz Polskahttp://www.terazpolska.pl

Lingua Germanica Novahttp://linguagermanica.vot.pl

 

Patroni Medialni:

Mam Start uphttp://mamstartup.pl

Sukces Pisany Szminkąhttp://www.sukcespisanyszminka.pl

Business Women & Lifehttp://www.businesswomanlife.pl

Gazeta MSPhttp://www.gazeta-msp.pl

biznes2biznes.comhttp://biznes2biznes.com

Moje Miastohttp://mm-gazeta.de

Moje Miasto Monachiumhttps://www.facebook.com/MojeMiastoMonachium

 

 

 

Zapraszamy do odwiedzenia projektu Biznes w Niemczech w internecie:

www.bizneswniemczech.pl

www.facebook.com/BizneswNiemczech

twitter.com/bizneswniemczec

 

Kontakt:

Justyna Gaj - koordynatorka projektu Biznes w Niemczech

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript. tel. 0048 – 509 - 216 - 076